Hälsa Hälsa

Choklad är ingen belöning.

Det är inte ett straff, utan en belöning.

Just de orden brukar jag återvända till,
när tankarna börjar snurra.
Varför gör jag det här?
För att belöna mig själv.

Det är inte ett straff för mig,
att minska antalet kalorier jag stoppar i mig.
Det skadar mig inte att ta en extra joggingrunda.

Allt jag gör, gör jag för att belöna mig själv.
Belöna mig själv med att gå ner i vikt,
bli smal, bli lite nöjdare med mig själv.
Få lite mer självförtroende.

Alla år som gått, all tid jag straffat mig själv.
Med dålig mat, med dåliga vanor.
Med att hata mig själv.

Nu ska jag älska mig själv,
det är min belöning. ♥

Kommentarer
Postat av: therese

Ja detär ju mkt, och jag åt faktiskt MASSOR med popcorn i helgen så jag kan inte påstå att jag kör med någon strikt diet =)

2010-02-22 @ 13:47:00
URL: http://slutavarafet.blogg.se/
Postat av: KiTTY

You go girl! =)



Måste också ta och pröva Allevo's fiber+ piller =)

Skulle behöva något som hjälper mig på traven med hungern nu..

2010-02-22 @ 14:18:41
URL: http://xsmall.bloggplatsen.se/
Postat av: L

Jävligt bra tankesätt rent ut sagt!!!!! GRYMT!

Ska upprepa det i min hjärna om och om igen!

2010-02-22 @ 18:35:33
URL: http://tjatommat.blogg.se/
Postat av: PT

var inte rädd för fett. Om du nu vill trappa ner på kalorierna så skär ner på kolhydraterna, dvs. ris/pasta/potatis etc, kom även ihåg att äta mycket fibrer då det får magen att jobba och gör så att du håller dig mätt under en längre tid.



Jag vet inte om du räknar ut hur mycket protein/kolhydrater/fett du får i dig per dag, men en av de viktigare sakerna att tänka på är att äta MINST 1g fett per KG, dvs. väger man 60 så skall man MINST äta 60g fett per dag äter man mindre fett under en längre tid så resulterar det i vitaminbrist.

2010-02-23 @ 13:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0