Hälsa Hälsa

Tio anledningar till att lära sig andas.

Tio anledningar till varför jag inte borde fika imorgon:

  1. Jag kommer få sjukt dåligt samvete och må illa.
  2. Det finns så många andra tillfällen senare i livet då jag kan fika.
  3. Det skulle förstöra dagens duktighet med träningen totalt.
  4. Jag blir sugen på socker resten av dagen.
  5. Risken för att jag äter ännu mer onyttigt ökar, då jag kommer tänka att dagen ändå redan är förstörd.
  6. Kolhydrater gör mig ledsen och det fastnar på mina tänder.
  7. Det kommer bli svårt att bränna bort det på grund av min jävla hosta.
  8. Alla kommer titta konstigt på mig.
  9. Jag kommer känna mig jättetjock eftersom min mage kommer svälla upp.
  10. Men framförallt: Det gör så att jag kommer längre ifrån mitt mål med att gå ner i vikt.


Gah. Jag vill verkligen inte fika imorgon.
Behöver riktigt stöd för att stå emot sockersuget.


Andra tankar värda att nämna:
Kanske borde åka lite skidor imorgon?


/M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0