Hälsa Hälsa

Med rågade mått.

Jag satt och planerade lite för
vad jag ska äta de kommande veckorna.
Men såklart kom moder och hade åsikter.
Hon la till rågkakorna,
de fanns nämligen inte inkluderade först.

Vi får se om jag verkligen kan äta allt det här,
men nu postar jag iallafall menyn som gjordes.
(Såklart har jag gjort ett överslag av antalet kalorier.)



Meny:
______________________________________

Frukost:
2 ägg, 1 äpple, 1 kopp grönt te,
0,2 dl lättmjölk, 1 st rågkaka och 5 gram becel.

Totalt: 320 kcal
______________________________________

Lunch:
Gulash- eller Mexikansksoppa,
2 st rågkakor och 5 gram becel.

Totalt: 323 kcal
______________________________________

Mellanmål:

Hallonsmoothie;
1 dl lättmjölk, 1 dl hallon och 0,5 dl vaniljyoghurt.

Totalt: 114 kcal
______________________________________

Middag:

Omelett- eller kycklingmiddag,
med grönsaker, morötter, svamp och frukt.

Totalt: ca. 350 kcal
______________________________________


/M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0