Hälsa Hälsa

Låt inte glittret lura dig.

De tittar på mig. De stirrar.
Kom igen. Gör det nu.
Täck över mig med era fula ord och tankar.
Jag sover så tryggt under dem.

_________________________________________

Du kanske känner mig. Ganska säkert så gör du det.
Jag är en av de där tjejerna som satt tyst i hörnet.
Som var duktig i skolan, men aldrig tillräckligt bra för att förtjäna ett "Hej!".
Jag är en av dem som bytte om på skoltoaletten inför idrotten.
Du vet mycket väl varför.

Jag är tjock.
Jag är inte nöjd.
Jag vill ha förändring.

Idag är jag förändring.
Och en vacker morgon kommer jag vara smal.

60kilo är mitt mål,
och det här är min sätt att skriva bort femton kilo.


/M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0